בניתם אתר אינטרנט חדש או שיש לכם אתר קיים ואתם רוצים לדחוף ולקדם אותו בצורה אורגנית במנועי החיפוש ברשת? הגעת למקום הנכון בו תוכל לקבל את הטיפים וההמלצות בשביל לעשות את הצעדים הראשונים בעולם קידום SEO לאתרי תיירות ונופש, או במינימום בשביל לקבל אינפורמציה כללית ולהעביר את השרביט למקדם אתרים מקצועי ומיומן.

אז מה זה דירוג אורגני במנועי חיפוש SEO ?

אם אתם בעלי אתרי תיירות או מתעניינים בתחום לבטח יצא לכם לשמוע את צמד המילים "קידום אורגני" או SEO מתנוסס בכותרת בולטת בכל שיח כזה או אחר בנושאי שיווק באינטרנט.

SEO – Search Engine Optimization הוא למעשה אוסף של פעולות שמביאים לחשיפה מקסימלית במנועי חיפוש בתוצאות אורגניות בניגוד לתוצאות ה PPC שם אנו נאלצים לשלם בשביל להופיע ולקבל הקלקות ותנועה לאתר.

וכאן זה הזמן להגיד זאת חברים, קידום אורגני במנועי חיפוש זה לא קישור שתיים וסיימנו ובטח לא זבנג וגמרנו, מדובר על תורה שלמה הכולל עבודת מחקר ואסטרטגיה נכונה בשביל למקסם את התוצאות והמיקומים במנועי החיפוש.

למה חשוב לעשות קידום אורגני לאתר תיירות

תיירות זה אחד מהתחומים הפופולאריים ברשת האינטרנט בעולם הזוכה לעשרות מליוני חשיפות ותנועה של גולשים המתעניינים במוצרים ושירותים תיירותיים, תסכימו איתנו שכל בעל עסק בתחום התיירות/נופש או מסעדנות/אטרקציות ירצה להיות נוכח איפה שיש מסה גדולה של גולשים ופלח שוק שמתאים בדיוק לך.

ומה עוד..? תנועה גולשים איכותית, חשיפה והקלקות בלי לשלם, השבחת אתר העסק, ובטוח שאתם יכולים לחשוב על עוד כמה סיבות שלבטח מספיק רלוונטיים בשביל להתחיל להתחיל בפעילות הקידום האורגני לאתרי נופש ונסיעות, מסעדות, אטרקציות ועוד.

אבל לפני שתתחילו לקדם בכוחות עצמכם או שתשכרו את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, להלן מספר טיפים והמלצות שכדאי לכם להכניס לצ'ק ליסט בשביל להתחיל לתכנן בצורה נכונה את קידום האתר שלכם:

מילות מפתח עונתיות כמו פירות

אחד מהמאפיינים הבולטים של מילות המפתח המקודמות באתר תיירות זו העונתיות שלהם, הרי תסכימו איתנו שחיפושים ליעד תיירות מסויים בצירוף השירות או המוצר, לדוגמא: "מלונות באילת".

היעד אילת ידוע כיעד שנהנה מתיירות בחודשי הקיץ של ישראל, כאשר בחודשי החורף הביקושים קטנים ויורדים באחוזים משמעותיים ולכן, קידום מילת מפתח בצורה האורגנית כגון: "מלונות באילת" או "טיסות לאילת", צריכים להיות בשיקול דעת והבנה מתי הזמן הנכון לקדם ומתי הזמן הנכון שאנחנו כבר נהיה בראש תוצאות החיפוש (או לא) בשביל לייצר קהל לקוחות שרוכש את החופשה הבאה.

איך עושים את זה? מחקר מילות מפתח מעמיק, הבנת העונתיות באמצעות כלים, כגון: Google Trends אשר יכולים לייעל ולעזור רבות במשימת המחקר הראשונית ובניית האסטרטגיה.

עלויות חודשיות

העלויות הכספיות בעבור שירותי קידום אתרים אורגני שונים ומשתנים בין מקדם מתחיל למקדם וותיק ובין חברת קידום אחת שמבצעת קידום כללי למגוון גדול של סוג אתרים, לאחת אחרת שמתמחה אך ורק בקידום אורגני לאתרי תיירות כמונו לדוגמא 🙂

ישנם מספר מודלים חודשיים לתגמול, עלויות ותקציב שיווק שניתן למצוא בשוק מקדמי האתרים האורגניים, חלק מהמקדמים יגבו לכם את הריטיינר החודשי הכולל הכל בשביל להביא את התוצאות אותם אתם מחפשים, וחלק יתמחר זאת על פי מספר מילות מפתח אותם תרצו לחזק במנועי החיפוש, חשוב מאוד לשים דגש על הנקודה הזו ולהבין מה הדרך שבה אתם תעבדו מול מקדם האתרים / חברת קידום אתרים.

בדיקת מתחרים

ענף התיירות שופע במתחרים וסביר להניח שתמיד יהיה ספק או סוכן אחר שימכור את מה שאתה בדיוק מוכר, תופעה מוכרת בענף התיירות, נכון..? אז לפני שתצאו לדרך לקדם את האתר חשוב מאוד לעשות בדיקה על המתחרים שלכם ולהבין איפה הם חזקים יותר ואיפה פחות, איזה שירותים ומוצרים הם מקדמים אורגנית, בניגוד לשירותים שאתם רוצים למכור.

SWOT קצר שירכז בעבורכם את החוזקות והחולשות שלכם אל מול ההזדמנויות והאיומים אצל המתחרים, תמיד יכול להיות כלי נהדר לקבל תמונה רחבה יותר על הנעשה בשוק באפיק זה.

התוכן הוא המלך

אחד מהדברים הבסיסיים הקיימים בכל תהליך קידום אורגני זה תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן, ורצוי שיהיה איכותי, אמיתי ומדבר לגולשים שלכם בגובה העיניים ובעל ערך מוסף.

במרבית המקרים מקדם האתרים הוא זה שדואג לתוכן כחלק מעבודת הקידום, כאשר חלק מהתכנים יהיו באתר שלכם וייצרו תנועת גולשים איכותית, וחלק מהתוכן יהיה בעל אופי שיווק אינפורמטיבי באתרים חיצוניים עם קישור לאתרכם, כך שאתם תקבלו תנועת של גולשים איכותיים המגיעים ממאמרי תוכן אינפורמטיבי או סרטוני וידאו אלו לאתר שלכם.

תוכן לאתר תיירות הוא משימה לא פשוטה בייחוד לאור ריבוי האינפורמציה והמידע שנשפך ברשת עבור מוצרי ושירותי תיירות שונים ולכן, מומלץ מאוד שתחברו לכותב תוכן או קופרייטר שידע לשים את הדגשים בתוכן במקומות הנכונים בשביל למקסם תוצאות.

קישורים חיצונים

ובהמשך לתוכן המקורי (הכולל קישור לאתר שלנו) אותו פרסמנו באתרים חיצוניים, אנו נדרשים להמשיך ולייצר קישורים חדשים שיפנו אלינו על מנת שכמה שיותר אנשים מפלח השוק הרלוונטי יחשפו לאתר.

עבודת בניית קישורים היא תורה בפני עצמה ודורשת מיומנת ואסטרטגיה לפני שיוצאים לדרך, טעות הכי קטנה בדרך יכולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים, כגון: הסרה של האתר מתוצאות החיפוש האורגני Sandbox, עונשים וסנקציות למינהם על אתרים, הורדה אורגנית בדירוג האתר וכדומה

מובייל First

כיום אחוזי הגלישה באינטרנט עברו בצורה משמעותית מהמחשב הנייח למכשיר הטלפון של כולנו, וכך גם ההתאמות אשר בוצעות לאתרי אינטרנט בשוק.

חשוב מאוד בעת בניית אתר תיירות לדאוג שהאתר יהיה מותאם גם למכשירי מובייל/טלפון וטאבלטים, במידה והאתר אינטרנט שלכם לא יהיה מותאם ולא תינתן בו חווית גלישה UX, סביר להניח שגוגל יראה לכם מה הוא חושב על זה בדירוג תוצאות החיפוש ולכן, תדאגו שהאתר שלכם יהיה מותאם לכל הפלטפורמות המוצעות כיום לגלישה באינטרנט.

 

מהירות האתר ומערכת ניהול תוכן

אחד מהפרמטרים החשובים לדירוג אורגני בתוצאות החיפוש בגוגל שרבים נוטים לא להתייחס זו מהירות האתר, שתלויה רבות באחסון בו נמצא אתר האינטרנט שלך אבל לא רק, אנחנו בטרוולטק נשמח לעזור לך למצוא אחסון לאתר תיירות שיהיה מותאם בדיוק לנפח הגולשים והצרכים שלך, אך באותה נשימה גם יתן את התוצאות הרלוונטיות בעבור פרטמר קידום האתר שלנו.

רוצה שנעזור לך לקדם בצורה אורגני ובטוחה את אתר התיירות שברשותך? צור איתנו קשר לבירור פרטים והצעת מחיר ונחזור אלייך בהקדם.

נגישות