בניית אתרים, מאיפה מתחילים?
מחפשים לבנות אתר תיירות?
סוגי אתרי אינטרנט בתיירות
אתרי תדמית הם אתרים פשוטים יחסית שבדרך כלל מציגים אינפורמציה כללית על העסק, שירותים הניתנים על ידי בעל העסק, מספר טלפון ליצירת קשר ואפילו טופס לידים שבו ניתן לקבל את הפניות המתקבלות בכל שעות היממה.
היתרון באתרי תדמית הוא המחיר הזול של בניית אתר שכזה, הפשטות שבתחזוק ותפעול פלטפורמה שכזו אם בכלל יש צורך, וכמובן שחיסכון בעלויות האחסון של השרת מכיוון שמדובר על אתר שאינו מורכב ומסובך טכנולוגית ואינו נחשב לכבד במונחי הרשת.
החיסרון המרכזי והבעיה העומדת בפני אתרי תדמית בתיירות הזה הוא האי יכולות לקבלת תשלומים אוטומטיים באמצעות האתר, חיסון נוסף הוא קושי בתהליך קידום אורגני לאתרי תיירות שכאלו הנשען על מילת מפתח בודדת, אבל גם לזה יש פתרונות, דברו איתנו!
אתרי הזמנות בתיירות הם אתרים מורכבים יותר כפי שאתם לבטח יודעים, וזאת מכיוון שבנוסף למנועי החיפוש שקיימים באתרי המלונות והתעופה יש לא מעט אופרציה ונושאים טכניים שחייבים להילקח בחשבון, כמו אתרי התדמית גם כאן לכל אתר תיירות באינטרנט שברשותו מנוע הזמנות און ליין יש יתרונות ויש חסרונות.
היתרון שבאתרים מסוג זה הוא כמובן האפשרות להיות מעודכן עם מחירים און ליין ולייצר מערכת הזמנות אוטומטית שעובדת בשבילך וחוסכת לך את כוח האדם ואנשי המכירות והשירות הנותנים מענה.
כמו כל דבר ישנם גם חסרונות שיש לקחת בחשבון בעת פיתוח אתר הזמנות, עלות פיתוח אתר הזמנות היא יקרה יותר, אחסון ושרתי אירוח שיש לקחת בחשבון בהתאם לסוג האתר וכמות התנועה העוברת בו מדי יום, תחזוקה טכנית לאתר במידת הצורך על ידי איש הפיתוח או ה Webmaster שלך וכדומה.
בלוגים הם אתרים שמרבית הפעילות שלהם זה לספק תוכן חדש ואיכותי שאתה כגולש וקורא תצרוך אותו, ישנם בלוגים שהצפייה בהם היא בתשלום וישנם כאלו שבחינם, מאחורי בלוגים יכולים לעמוד מספר רב של מודלים עסקיים בהם ניתן להתפרנס בכבוד, כגון: פרסומות ממומנות, מכירת שטחי פרסום, פרסום מאמרים אינפורמטייבים, מכירת קישורים לצרכי SEO בתשלום, תוכניות שותפים ועוד…
הרשת כפי שכולכם יודעים עמוסה בבלוגרים ואתרים אינפורמטיביים המספקים מידע רלוונטי לתייר מכל סוג שהוא ובכל יעד שתבחרו, אין ספק בכלל שהיום בשביל להיות בלוגר צריך הרבה מוטיבציה, התמדה לאורך שנים וכמובן רעיון מדליק שיזניק אותך לרשימת הבלוגרים הנצפים וכמובן שיהיה אפשר לייצר מאותו אתר בלוג הכנסה פסיבית לאורך זמן.
ואם הזכרנו את תוכניות השותפים אז נסביר בקצרה שמדובר בסוגי אתרי אינטרנט אשר המודל העסקי שלהם במרבית המקרים הינו על רכישת המוצר או השירות התיירותי אצל אתר צד ג', מה שאומר שבעצם מי שמוכר את המוצר הוא לא אתה במקרה הזה אלא סוכנות נסיעות X שבמקרה הזה תשלם לך בסוף כל חודש את העמלה בעבור הגולש אשר הפנת אליה מאתרך.
ברשת ישנם מאות תוכניות שותפים בתיירות של אתרים גדולים וקטנים כאחד, כמובן שחשוב לבחור את התוכנית המתאימה ביותר עבורך ובהתאם גם לבצע את ההתאמות והשינויים הנדרשים באתר האינטרנט שלך.
הפלטפורמה עליה נבנה האתר
הפלטפורמה עליה נבנה אתר לא פחות חשובה מתהליך ההקמה עצמו, כיום אפשר להבדיל בין שני סוגים של אתרים, פלטפורמות הקוד הפתוח הם אלו בעלות התבניות המעוצבות והנוצצות כאשר בדרך כלל תשמעו בין לבין את המילים וורדפרס, ג'ומלה, דרופל, מג'נטו וכו….כל אלו הם פלטפורמות לבניית אתרים בקוד פתוח, מה שאומר שבדרך כלל כל מתכנת מיומן יכול להשתלב ולתחזק טכנית את המערכת והאתר, בניגוד לכך ישנם אתרים שנבנים בצורה עצמאית בפיתוח אישי ומדוייק בהתאם לצרכי העסק, אלו בדרךך כלל עסקים שמגיעים עם חזון, תוכנית מסודרת, סטרטאפ, ותקציב מאורגן בשביל להקים את הפלטפורמה ולשווק אותה כפי שהם רוצים.
וורדפרס
מג'נטו
ג'ומלה
דרופל
אבני דרך ושלבים לבניית אתר
זו בדיוק השאלה שחוזרת על עצמה מקולגות, חברים ועוברי אורח על הדרך שנעים להכיר.
אז השאלה היא לא "איך פותחים אתר תיירות" אלא, מהם השלבים הנכונים בשביל לבנות אתר תיירות בצורה נכונה שיפעל כעסק כלכלי שעובד?!
ראשית כל חשוב מאוד לדעת מה החזון ומה תמהיל המוצרים שלך בעסק, תסכימו איתנו שאתר של סוכנות נסיעות המוכרת שירותי טיסות ואירוח בבתי מלון שונים בעולם, יהיה שונה שמיים וארץ מאתר אינטרנט שממוקד לטיולי ספארי באפריקה ולכן, חשוב מאוד ראשית כל לדעת מהו תמהיל השירותים והמוצרים, לאחר מכן להתחיל לאפיין את האתר וכל חלק וחלק בו החל מדף הבית, דף חנות הסוכנות ועד דף המוצר התיירותי בו תתבצע המכירה בפועל.
לאחר האפיון של האתר נכנסים לחלק האומנותי ופה בעצם נכנס הגרפיקאי שלנו לתמונה, המשלב את היכולות הגרפיות שלו וניסיון ה UX/UI שצברנו בדרך בשביל למתג לך את האתר בהתאם למהות העסק והחזון העומד מאחוריו, כאשר הגרפיקאי מסיים את עבודתו מתחילים בשלב בניית האתר, כאשר זהו השלב בו המתכנת יטמיע את כל האלמנטים הגרפיים שהוכנו מבעוד מועד ובהתאם לאפיון האתר שתואם אל מול מנהל הפרוייקטים העובד עם לקוח הקצה על הפרוייקט.